NELIPSIT DIN BUCĂTĂRIA AMERICANĂ, ŞI PLIN DE CARBOHIDRAŢI, PORUMBUL POATE TRANSFORMA UN GRĂTAR BUN ÎNTR-UNUL EXCELENT.

DE CHRIS GIBLIN

Porumbul copt este o gustare clasică pe timpul verii, anotimpul grătarelor, şi este sănătos să fie consumat aşa. Totuşi, nu trebuie să înţelegi asta greşit. „Porumbul este bogat în amidon”, spune Vandana Sheth, specialistă în nutriţie, şi purtător de cuvânt al Academiei de Nutriţie şi Dietetică. „Conţinutul său de amidon este de aproape trei ori mai mare decât al legumelor”. Este de asemenea important de reţinut că lucrurile pe care le adaugi când mănânci porumbul îi poate afecta potenţialele beneficii nutritive, aşa că încearcă să nu foloseşti prea mult unt şi prea multă sare. În loc de aceste două ingrediente, Sheth recomandă folosirea de condimente sănătoase şi cu o aromă pregnantă, cum ar fi usturoiul, paprica, praful de chili sau sucul de lămâie. De regulă, un ştiulete de porumb are doar aproximativ 59 de calorii (cea mai mare parte, carbohidraţi) şi, pe lângă mai multe vitamine şi minerale, conţine fibre (7% din necesarul zilnic, raportat la o dietă de 2000 de calorii pe zi), lucru care este important atât pentru creştere musculară cât şi pentru slăbire; mai conţine şi tiamină (7%), care ajută la conversia hranei în combustibil pentru muşchi.

PORUMB COPT ŞI MÂNCARE CU CREVEŢI ŞI PORUMB

DE GRAHAM DAILEY – EXECUTIVE CHEF, PENINSULA GRILL, CHARLESTON, SC

CE AI NEVOIE
– 2 linguri ulei de rapiţă
– ¼ kilogram varză de Bruxelles, tăiată în jumătate
– 4 linguri ulei de măsline
– Sare şi piper
– 220 grame de creveţi, curăţaţi
– 3 ştiuleţi de porumb în lapte
– 1 cană fasole boabe
– ¼ cană roşii, tăiate cuburi
– 1 lingură busuioc mărunţit

INSTRUCŢIUNI PENTRU PREPARARE
1. Încălzeşte un grătar sau o tigaie cu grătar la temperatură mare.
Unge-l cu ulei de rapiţă.
2. Pune varza de Bruxelles într-un vas, împreună cu ulei de măsline, sare şi
piper. Cu o pereche de cleşti pentru grătar, coace-o timp de 2–4 minute pe fiecare parte, până când este uşor rumenită. Pune-o deoparte.
3. Adaugă în acelaşi vas creveţii împreună cu nişte ulei de măsline, sare şi piper. Pune-i la grătar apoi timp de 3 minute, până devin roz.
4. Toarnă încet uleiul de măsline rămas peste ştiuleţii de porumb. Pune sare şi piper. Pune-i pe grătar, rotindu-i până toate părţile sunt rumenite, timp de 5–7 minute.
5. Taie boabele de porumb de pe ştiulete şi adaugă-le într-un vas mai mare, alături de fasole, roşiile tocate, creveţii şi varza. Adaugă busuiocul şi alte condimente, după gust.

CALORII – 364 I PROTEINE – 19G I CARBOHIDRATI – 25G I GRĂSIMI – 23G


GHID SUPLIMENTE