NU FORŢA ANTRENAMENTELE CÂND EŞTI ACCIDENTAT!

DE BEN BRUNO
(Scriitor colaborator şi proprietar al benbruno.com)

DACĂ TE ANTRENEZI TARE şi menţii un stil de viaţă activ mai mult timp, sunt destule şanse să ai parte de vreo accidentare. Sau poate ai avut deja una cu ceva ani în urmă şi îţi aduci aminte de impactul negativ asupra capacităţilor tale de a te antrena aşa cum ţi-ai fi dorit. Oricare ar fi situaţia, există trei căi principale de a trece peste accidentări, şi felul în care acţionezi poate să te ajute sau să întrerupă progesele pe termen lung.

VARIANTA A: Încerci să ignori accidentarea şi te antrenezi chiar dacă ai dureri. Mulţi merg pe acest drum datorită încăpăţânării şi dorinţei de a părea dur în faţa prietenilor. Poate fi de înţeles să înduri asta când eşti sportiv profesionist, dar dacă eşti doar un simplu pasionat de fitness care se antrenează pentru plăcere şi sănătate, este o alegere nefericită care poate să transforme o mică accidentare în ceva mult mai rău – şi care poate duce în cele din urmă la o pauză forţată.

VARIANTA B: Opreşte cu totul antrenamentele până ce se rezolvă problema de la sine. Zona accidentată se poate vindeca în timp, dar stând deoparte poţi să-ţi ieşi din formă, şi poţi fi forţat să o iei de la capăt după un timp. Evident, nu este situaţia ideală.

VARIANTA C: Antreneazăte pe lângă zona accidentată. Asta înseamnă să continui să te antrenezi tare, dar să eviţi orice îşi produce durere. Asta înseamnă orice. Dacă ceva îţi provoacă o durere cât de mică, tot ceea ce faci îţi prelungeşte procesul de refacere. Trebui să-ţi înghiţi ego-ul aici. Gândeşte-te la abordare ca şi cum trebuie să faci un pas înapoi pentru a putea face mai mulţi paşi înainte pe termen lung. Astfel, priorităţile tale sunt duble: Fă pauză pentru zona accidentată, şi lucreză tare celelalte părţi. Asta poate însemna să lucrezi numai un membru, nu şi celălalt (de fapt aceasta te va ajuta să menţii forţa şi a celui accidentat), ducând repetările aproape de capăt pentru a-ţi proteja o articulaţie, sau să schimbi exerciţiile cu potenţial ridicat de risc, cum ar fi îndreptările, cu variante mai sigure, cum ar fi îndreptările cu bara trapezoidală. Este momentul când trebuie să fi i creativ în legătură cu antrenamentul, dar cel mai mult, trebuie să ai răbdare. Aşa cum muşchii nu se construiesc peste noapte, revenirea după accidentări cere ceva timp, la fel ca şi înţelepciunea de a şti că trebuie să laşi corpul să decidă, nu ego-ul tău.


GHID SUPLIMENTE