Ești gata pentru un supliment deosebit care să te ajute să elimini grăsimea? Fii pregătit!

de JIM STOPPANI, PhD

Okay, este vorba de un extract despre care, chiar dacă ești un fan al suplimentelor, nu ai mai auzit până acum. Castanul (aesculus hippocastanum) este un copac mare cu frunze căzătoare originar în Peninsula Balcanică (nordul Greciei, Albania, Bulgaria, Serbia, România etc.) care crește acum și în toată emisfera nordică. Nu trebuie confundat cu castanul porcesc din Ohio sau California, cu care se în rudește, dar nu este aceeași specie.

Timp de sute de ani, semințele, frunzele, coaja și florile de castan se folosesc pentru tratarea insuficiențelor venoase cronice (o boală în care venele de la picioare nu reușesc să trimită înapoi eficient sângele către inimă), care este asociată cu varicele, durerile de picioare, umflarea gleznelor și crampele la picioare în timpul nopții. Extractul este folosit uneori și pentru tratarea hemoroizilor. Deși aceste afecțiuni nu sunt o problemă pentru tine, ingredientul activ din castane, aescina (sau escina) are beneficii care interesează și culturiștii – eliminare mai mare a grăsimii, o definiție mai bună datorită unei retenții de apă mai mici și a unei vascularizări mai bune.

Cercetări recente de la Chungnam National University (Republica Korea) au descoperit că extractul din castane poate ajuta la eminiarea grăsimii prin mai multe mecanisme. Oamenii de știință au arătat într-un număr din 2008 al Chemical & Pharmaceutical Bulletin că șoarecii hrăniți cu aescină timp de 11 săptămâni nu au depus grăsime, în timp ce alții care nu au primit aescină s-au îngrășat. Cercetătorii au concluzionat că aescina previne absorbția grăsimii din alimente prin inhibarea enzimei care desface grăsimea în intestine. Deși acest lucru nu a fost demonstrat pe oameni, sistemul intestinal al șoarecilor este asemănător celui uman, făcându-ne să credem că este o foarte bună șansă ca aescina să prevină absorbția grăsimii și la oameni.

Castanele te pot ajuta nu numai să obții o definiție musculară mai bună prin reducerea nivelului de grăsime, dar să-ți întărească și venele, ceea ce poate preveni retenția de apă și îmbunătăți vascularitatea. În timpul exercițiilor, mușchii cer mai mult oxigen și nutrienți. Inima își mărește atunci ritmul bătăilor și cantitatea de sânge pe care o pompează de fiecare dată când se contractă. Venele răspund întărindu-se, deci mai mult sânge se poate întoarce la inimă mai repede. Dar o parte a fluidului din sânge iese în afară prin golurile din pereții venelor și se cantonează între mușchi și piele.

Pentru un culturist, retenția de fluid este negativă din două motive: unul, fluidul care intră în acele spații strică definiția musculară; doi, pierderea de fluid face ca venele să se micșoreze și scade vascularizarea. Aescina scade nivelul de fluid pierdut de vene prin micșorarea golurilor din pereții acestora, după cum se confirmă în studiile clinice.

Prin urmare, poți lua în considerare adăugarea de castane (evident, sub formă de extract) în dietă, în special atunci când încerci să te definești. Caută suplimente din castane care să furnizeze 50-100 mg de aescină (sau escină) și ia de două ori pe zi între mese. Poți găsi extract de castane sub formă de creme sau gel care poate fi aplicat direct pe zonele unde vrei să obții mai multă definiție și vascularizare.


GHID SUPLIMENTE