Controlul minţii asupra muşchilor

Corpul urmează MINTEA sau controlul minţii asupra muşchilor.
Arnold a învăţat devreme că o atitudine pozitivă susţine progresele.

Publicat în Muscle & Fitness Nr. 1/ 2015/ Ediția Română
de Arnold Schwarzenegger

S-au spus foarte multe despre motivaţia mea şi capacitatea mea de a mă concentra asupra mai multor scopuri simultan. Unii presupun că e o calitate cu care m-am născut, dar, ca majoritatea abilităţilor de care am avut nevoie în viaţă, puterea mea de concentrare provine din munca intensă în această privinţă, şi exerciţiu. Mai exact, din practica meditaţiei transcendentale (MT). Pentru aceia dintre voi care nu sunt familiarizaţi cu ea, meditaţia transcedentală este o practică orientală care combină golirea minţii de orice gând, respiraţia profundă, şi mantre care au scopul de a te transpune într-o stare de calm, dar şi de concentrare.

Meditaţia transcedentală era foarte la modă în Statele Unite în anii ’70, în mare parte datorită membrilor trupei Beatles care plecaseră în India ca să o studieze cu Maharishi Mahesh Yogi. Când s-au întors în State şi au proslăvit-o pentru efectele ei benefice, clasele şi instructorii de MT au început să apară peste tot. Eu personal am făcut cunoştinţă cu MT când am trecut de la culturism la actorie, şi lucrurile din viaţa mea se mişcau foarte rapid. Mă pregăteam să joc în filmul Stay Hungry, încă mă antrenam intens, şi mă ocupam de afacerile mele. Pe atunci nu eram nici pe departe aşa un expert la executarea mai multor sarcini în acelaşi timp, cum sunt acum, şi am ştiut că am nevoie de ajutor. Era un tip care preda MT pe plaja de lângă casa mea, aşa că l-am întrebat dacă ar vrea să mă ghideze.

Cu MT, unul din cele mai dificile lucruri pe care le poţi face e să nu te gândeşti la nimic. Chiar şi când dormi, visezi. Deci, primul pas este să-ţi eliberezi mintea de toate gândurile care trec prin ea. Plata chiriei? Uită de ea. Prezentarea care trebuie să fie gata până mâine? Nu contează. Tot ceea ce contează e să-ţi goleşti mintea. Pentru a te ajuta să realizezi asta, reciţi mantre, în mod repetat. Ideea e ca aceste mantre să înlocuiască gândirea activă şi să te transpună într-o stare de meditaţie. Faci asta timp de 15–20 de minute pe zi. Este dificil să reuşeşti la început, dar devine din ce în ce mai uşor. Când am progresat la MT, am descoperit că puterea mea de concentrare se îmbunătăţea. Era din ce în mai uşor să-mi compartimentez gândurile şi să rămân calm în pofida presiunii la care eram supus. După un timp, mi-am dat seama că nici măcar nu mai era nevoie să meditez. Starea mentală pe care o dobândisem ajunsese să fie întipărită chiar în natura mea. Indiferent dacă scopul tău e să-ţi îmbunătăţeşti fizicul sau orice altă parte a vieţii tale, te sfătuiesc să-i acorzi o şansa meditaţiei. Este secretul succesului meu.

Al vostru prieten în ale fiarelor,
Arnold Schwarzenegger


GHID SUPLIMENTE