ANTRENEAZĂ-ŢI BRAŢELE PRECUM CEL MAI MARE CULTURIST AL TUTUROR TIMPURILOR.

 

Cum ţi-ai construit aşa nişte braţe extraordinare? – SIDNEY D.

Dintre toate reuşitele din viaţa mea, în orice domeniu, cel mai des sunt întrebat, în continuare, despre metoda mea de antrenament pentru braţe. Întotdeauna sunt bucuros să-mi împărtăşesc secretele, dar mi se pare amuzant, pentru că în acest caz chiar nu există nici un fel de secret.

Întotdeauna am crezut în lucrurile de bază. Am executat flexii cu haltera şi cu gantere pentru bicepşi, şi împins din culcat cu priză îngustă, extensii la helcometru şi extensii cu gantera pentru tricepşi. Bineînţeles, pe vremea aceea nici nu prea puteam să fac altceva. Nu aveam pe atunci aparatele sofisticate pe care le găseşti în orice sală de culturism în ziua de azi. Totuşi, oricât de mult aş aprecia avantajele echipamentului modern, cred că utilizarea greutăţilor libere ar trebuie să constituie cea mai mai mare parte a programului tău de antrenament.

La flexiile cu gantere m-am asigurat mereu că supinez încheietura (o rotesc spre exterior) pe măsură ce efectuez flexia; acest lucru activează mult mai intens bicepsul decât simpla ridicare a greutăţii. Ar trebui de asemenea să menţii contracţia de vârf timp de o secundă, la fiecare repetare. Pentru triceps făceam de regulă extensii cu haltera din culcat, cu braţele la 45 de grade în spatele corpului. Acest unghi păstrează tensiunea pe triceps în loc să forţeze încheietura cotului în poziţia de vârf.
Aş dori să combat aici o neînţelegere care s-a propagat mereu: ideea că mă antrenam în permanenţă cu greutăţi mari. Este adevărat că am folosit flexii trişate cu haltera cu greutăţi mari din când în când, dar majoritatea antrenamentelor pentru braţe au fost efectuate cu greutăţi destul de mici – adesea cu gantere care nu erau mai grele de 18 kilograme. Braţele reacţionează cel mai bine când sunt pompate, şi acest lucru înseamnă greutăţi moderate, un număr mare de repetări, şi seturi multiple cu pauze mici între ele. Lasă antrenamentele cu greutăţi mari pentru împinsul culcat.

Al vostru împătimit al fiarelor,
Arnold Schwarzenegger


GHID SUPLIMENTE