Durerile de gât sunt cauzate adesea de postura deficitară, stres sau exerciţii fizice prea intense. Durerile de gât nu trebuie să vă strice ziua. Doar cu câteva exerciții te vei simţi mai bine.

DE JOHN GALLUCCI, D.P.T., preşedintele JAG Physical Therapy, medicul coordonator pentru Liga Profesionistă de Fotbal

Durerile de gât pot fi cauzate de accidentările suferite de muşchi, nervi, vertebre sau discuri intervertebrale. Mulţi oameni descriu durerile de gât drept „gât înţepenit”. Dacă durerea implică nervii, s-ar putea să simţi amorţeală, furnicături sau o senzaţie de slăbiciune în braţe, mâini sau în alte locuri. Întinderile musculare sau tensiunea duc adesea la dureri de gât.

###

O întindere poate fi cauzată de orice, de la statul „cocoşat” în faţa calculatorului până la îndreptări sau ridicări de umeri cu greutăţi mari. De regulă, drept remediu se folosesc exerciţii (vezi caseta de mai jos), comprese reci, sau modificarea scaunului de la birou sau din faţa calculatorului după principii ergonomice, astfel încât să stai cu coloana într-o poziţie corectă şi să priveşti drept în faţă.

SOLUȚIA

Fă trei circuite cu următoarele trei exerciţii. La fiecare circuit, execută trei repetări pentru fiecare direcţie, conform instrucţiunilor următoare. Menţine o contracţie izometrică timp de cinci secunde pentru fiecare poziţie.

1. ROTAȚIE CERVICALĂ

Întoarce-ți capul încet dintr-o parte în alta.

2. FLEXIE CERVICALĂ

Cu o mișcare lentă, apleacă-ți capul în față și revino în poziția de start.

3. RETRACȚIA ȘI PROTRACȚIA UMERILOR

Mișcă-ți umerii în față și în spate, cu o mișcare cât mai completă.


GHID SUPLIMENTE