FOLOSEŞTE O BANDĂ ELASTICĂ ŞI CEL MAI VECHI EXERCIŢIU DIN LUME PENTRU A-ŢI DEZVOLTA ÎMPINSUL DIN CULCAT

DE JIM SMITH, C.S.C.S.
Când cei care merg la sală descoperă împinsul din culcat, uită de flotări. Acest lucru este o greşeală, deoarece flotările pot reprezenta o contribuţie valoroasă la arsenalul de mişcări necesare împinsului din culcat. Adaugă o bandă elastică la flotări şi vei vedea cum devii mai puternic la împins.

Foloseşte o bandă elastică în formă de cerc – banda Pro Light de la elitefts.com e ideală. Apucă un “capăt” în fi ecare mână şi înfăşoară-ţi banda pe după umeri, de-a curmezişul spatelui superior. Aşează-te în poziţia de start pentru flotări, punând mâinile pe podea astfel încât să stabilizezi şi capetele benzii elastice. Efectuează flotările menţinând coatele pe lângă corp de-a lungul mişcării, pe măsură ce corpul coboară.

Pentru că banda elastică adaugă rezistenţă progresiv, trebuie să împingi mai puternic pe ultima parte a mişcării pentru a-ţi îndrepta braţele. Astfel vei acumula forţa explozivă de care ai nevoie la fi nalizarea mişcării de la împinsul din culcat, când lucrezi cu greutăţi mari.


Pentru a obţine efecte şi mai semnificative, adaugă aceste modificări în antrenamentele tale.
Foloseşte gantere. Ţine o ganteră în fi ecare mână, pe lângă capetele benzii elastice. Ganterele îţi vor permite să te ridici mai mult de pe
podea şi de asemenea să cobori mai mult, iar o rază mai largă de mişcare activează mai multe fi bre musculare.
Efectuează flotările cu picioarele ridicate pe o bancă. Modificând unghiul de mişcare vei concentra efortul asupra pectoralilor.
Mai adaugă o bandă elastică. Crescând tensiunea şi reducând numărul de repetări vei transforma acest tip de flotare într-un adevărat exerciţiu de forţă, evitând însă presiunea pe articulaţii pe care o presupune creşterea greutăţii la împinsul din culcat.

CUM SE FOLOSEŞTE? După principalul exerciţiu de împins. Efectuează 4–5 seturi a 6–8 repetări. Pentru o pompare mai bună şi mai multă masă musculară, foloseşte o bandă care îţi oferă o tensiune mai scăzută şi fă seturi de 20 de repetări.


GHID SUPLIMENTE