Încercaţi această combinaţie pre-antrenament pentru a avea mai multă energie şi forţă crescută.

de Jim Stoppani, PhD.

Când vine vorba de pregătirea antrenamentului, ceea ce consumaţi în ora de dinainte poate face diferenţa între un efort aşa-şi-aşa şi o sesiune de antrenament de spart recordurile. Pentru antrenamente total demenţiale şi o cerşetere musculară majoră, orice culturist trebuie să furnizeze corpului său trei lucruri în regimul său alimentar înainte de antrenament: un aport de aminoacizi cu acţionare rapidă, un impulsionant al energiei şi un accelerator al forţei.

Mulţi obţin aceste lucruri esenţiale bând un shake cu zer şi o băutură energizantă cum ar fi Red Bull. Pentru a face lucrurile mai uşoare, însă, mai mulţi producători de suplimente au început să furnizeze băuturi gata preparate cu proteine şi energizante, care oferă avantajul că au ingredientele atent calculate astfel încât să fiţi siguri că aveţi ceea ce vă trebuie. Căutaţi un astfel de supliment care să vă ofere cele trei componente şi sunteţi pe drumul cel bun.

PROTEINA DIN ZER

Zerul este proteina pre-antrenament preferată de culturişti deoarcece este proteina cu digestia cea mai rapidă pe care o puteţi avea. Aceasta furnizează rapid aminoacizi sistemului circulator, astfel încât aceştia să poată opri distrugerea ţesuturilor musculare în timpul antrenamentului şi să pornească rapid creşterea musculară după terminarea antrenamentului.

În plus faţă de digestibilitatea rapidă, zerul are un profil al aminoacizilor superior, cu cea mai înaltă concentraţie de aminoacizi cu lanţuri ramificate (leucină, izoleucină şi valină – BCAA) dintre toate pulberile proteice. Aminoacizii cu lanţuri ramificate, în special leucina, stimulează procesele biochimice din celulele musculare ceea ce are ca efect creşterea nivelului insulinei (un hormon anabolic care conduce glucoză şi aminoacizi în celulele musculare).

Zerul mai conţine şi fragmente mici de proteină denumite peptide care ajută la mărirea creşterea dilatării vaselor de sânge – ceea ce înseamnă că obţineţi o pompare mai bună în timpul antrenamentelor dar şi o creştere a furnizării de nutrienţi, oxigen şi hormoni către muşchi.

CAFEINA

Un supliment cu care oricine este familiar dar despre care puţini gândesc că ar fi un supliment alimentar. În timp ce acest stimulent vă poate ajuta să vă energizaţi, cercetătorii arată că aceasta oferă culturiştilor mai mult decât stimularea energiei. Un studiu al Universitaţii din Nebraska (Lincoln) a descoperit că atunci când subiecţilor care iau cafeină înainte de a li se testa forţa la împinsul din culcat aceştia au fost mai puternici în medie cu 2,5 kg decât atunci când nu au luat mai întâi cafeină.

În plus, cercetătorii au descoperit că această substanţă atenuează discomfortul muscular în timpul antrenamentului, deci cafeina nu numai că vă va ajuta să ridicaţi greutăţi mai mari la sală, dar vă poate ajuta să faceţi mai multe repetări cu greutate mai mare. Mai mult, cafeina mai ajută şi la favorizarea arderii grăsimii în timpul antrenamentelor.

TAURINA
Cercetătorii ştiu acum că nivelul de taurină din celulele musculare este de importanţă majoră pentru forţa musculară. Se pare că, prin creşterea capacitaţii muşchilor de a se contracta mai rapid şi şi cu forţă mai mare, taurina creşte forţa. Cu alte cuvinte, păstrarea nivelului de taurină din organism la cote ridicate este esenţială pentru menţinerea forței atunci când vă antrenaţi.

Numeroase studii indică faptul că taurina ajută şi la menţinerea rezistenţei. De fapt, unele arată că taurina poate creşte timpul efectiv de efort până la epuizare cu până la 50%. Spuneţi că nu vă planificaţi prea curând să alergaţi maratonul în fiecare zi? Culturismul nu înseamnă numai forţă – înseamnă şi rezistenţă musculară.

Mai puţină oboseală înseamnă mai multe repetări, iar mai multe repetări înseamnă mai mulţi muşchi. Efectele pozitive ale taurinei asupra oboselii se pot datora proprietăţilor sale antioxidante, care pot preveni instalarea oboselii musculare în timpul antrenamentului şi ajuta recuperării. În plus, taurina transportă mai multe fluide în celulele musculare într-un mod similar creatinei.

Nivelul taurinei scade de obicei în timpul efortului fizic, ceea ce face să scadă şi nivelurile forţei şi rezistenţei. Dar suplimentarea înainte de antrenamente va ajuta să menţineţi nivelul taurinei musculare pe toată durata cât staţi în sală.

Puneţi împreună proteină din zer, cafeină şi taurină, şi veţi obţine un amestec cu care, folosindu-l înainte de antrenament, veţi avea energie de la prima la ultima repetare.

Combinaţie pre-antrenament pentru forţă – obţineţi un impuls pentru antrenament luând aceste trei suplimente cu o oră înainte de antrenament.

[row cols_nr=”2″] [col size=”6″]

SUPLIMENT

Proteină din zer
Cafeină
Taurină

[/col] [col size=”6″]

DOZĂ

20 grame
100-400 mg
1-3 grame

[/col] [/row]

 


GHID SUPLIMENTE