ÎNTREABĂ-L PE GURUL DIETELOR / de CHRIS ACETO

ÎNTREBARE: Muşchii mei par plaţi. Ce ar trebui să mănânc pentru a-i face mai plini şi când ar trebui să mănânc acele alimente ?

RĂSPUNS: Dacă ai muşchii plaţi, probabil consumi prea puţini carbohidraţi. Carbohidraţii ajută la producerea glicogenului muscular, care este o formă de rezervă energetică a muşchilor. Glicogenul este compus din glucoza provenită din carbohidraţi şi apă, şi cu cât acumulezi mai mult – consumând o dietă bogată în carbohidraţi – cu atât mai mari şi mai umflaţi vor arăta muşchii tăi.

Pentru a mări doza de glicogen, trebuie să faci patru lucruri cheie:

1) Să consumi o dietă bogată în carbohidraţi, aproximativ 6,6 grame de carbohidraţi/kilocorp zilnic.

2) Pentru a fi sigur că nu acumulezi grăsime, mănâncă o porţie mare de carbohidraţi după fiecare antrenament şi la prima masă din zi. Acestea sunt două momente vitale când rezervele de glicogen pot fi mai mici, iar mâncatul mai mult în aceste momente asigură acumularea de carbohidraţi sub formă de glicogen, cu slabe şanse de a declanşa o creştere a grăsimilor.

3) Mănâncă şase mese pe zi. În general, acestea ajută la menţinerea în mişcare a mecanismului de stocare a glicogenului astfel încât carbohidraţii să fie acumulaţi permanent, creând în acest fel muşchi mai plini. Dacă mănânci mai puţin de şase mese pe zi, rişti o stocare disproporţionată a carbohidraţilor ca grăsimi.

4) Consumă întotdeauna proteine cu carbohidraţi. Combinaţia de proteine şi carbohidraţi creşte nivelul de insulină, un hormon care ajută la o stocare mai mare a glicogenului în muşchi.


GHID SUPLIMENTE