FRUCTELE SUNT BUNE ŞI PENTRU CREŞTEREA ÎN GREUTATE ŞI PENTRU SLĂBIRE

MIKE ROUSSELL, PH.D.
Fondatorul Naked Nutrition LLC – companie multimedia care furnizează soluţii de sănătate şi nutriţie.

„FRUCTELE SUNT BUNE ŞI PENTRU CREŞTEREA ÎN GREUTATE ŞI PENTRU SLĂBIRE! Fructele îşi au locul lor în dieta aproape oricui. Pentru creşterea în greutate, furnizează o mare cantitate de antioxidanţi care te pot ajuta să faci faţă problemelor create de antrenamentele grele sau de volum mare. Anumiţi antioxidanţi din fructe pot ajuta şi în ceea ce priveşte sensibilitatea la insulină. Când un client vrea să crească în greutate, îl oblig să adauge fructe la şeicurile sale pentru a avea mai multe calorii.”

„În ceea ce priveşte faza de definire, păstrez fructele din dietă mai mult decât s-ar putea aştepta unii. Scăderea cantităţii de carbohidraţi este cheia slăbirii, dar de cele mai multe ori numărul total al acestora depinde de tipul lor. Scad cantitatea de produse din grâu şi amidon, apoi – când slăbirea stagnează – scot fructele tropicale, pentru că acestea au o cantitate mai mare de zahăr. Căpşunile sunt eliminate la urmă, după care clientul trebuie să mănânce numai proteine, grăsimi sănătoase şi legume verzi.”

„Totuşi, nu sunt de acord în totalitate cu ceea ce colegii mei au spus despre fructoză. Cred că sunt o modalitate proastă de a umple muşchii cu glicogen – folosirea unui carbohidrat asemănător amidonului cum ar fi dextrina ciclică sau să se ia glucoză şi fructoză în proporţia de 2:1 ar fi cel mai bine. Dar dacă urmezi o dietă cu conţinut scăzut de carbohidraţi, nivelul glicogenului din ficat ar fi scăzut, sau cel puţin nu complet, în special în prima parte a zilei. Deci fructoza din fructe va fi folosită pentru umplerea depozitelor de glicogen din ficat şi nu va duce la depunerea de grăsime.”

„Problema în ceea ce priveşte fructoza, după cum am spus mai înainte, vine de la consumul exagerat. Dar dacă fructele sunt singura sursă de fructoză din dietă, sunt şanse să nu fie suficiente încăt să nu devină o problemă.”

CUM SĂ SLĂBEŞTI

Scoate sursele de amidon şi făinoase din dietă, apoi fructele tropicale. Căpşunile sunt eliminate la urmă – ele furnizează elemente nutritive preţioase.


GHID SUPLIMENTE