„Cu trei luni înainte de un concurs îmi schimbam complet programul de antrenament pentru braţe”, spune Arnold Schwarzenegger. „Scopul meu în momentul respectiv era să mă ocup de detalii – formă, separare, cizelare. Reduceam numărul de seturi şi recurgeam la un sistem de antrenament bazat pe superseturi, încercând să obţin o pompare maximă la fi ecare antrenament.”

PE PARCURSUL PREGĂTIRII PENTRU CONCURS

Schwarzenegger ducea intensitatea antrenamentului la maxim, lovind braţele cu superseturi, cu pauze foarte mici sau chiar fără pauze între seturi. Pe lângă asta, făcea antrenamente timp de şase zile, în sistem dublă-separare (două antrenamente pe zi, şase zile pe săptămână), aşa că braţele lui aveau de îndurat acest program nemilos de trei ori în fiecare săptămână. Şi tu credeai că acest program este suportabil! Dar mai e ceva. „Când mă apropiam de un concurs important, stăteam în faţa oglinzii între seturi şi îmi încordam braţele, menţinând contracţia timp de un minut, poate două sau chiar trei minute. Făceam asta pentru că pozarea la concurs este foarte dificilă. Să ai muşchi e una, dar să-i poţi controla şi să-i faci rezistenţi la efort e cu totul altceva.”

DESPRE FOLOSIREA PROGRAMULUI LUI ARNOLD

Arnold Schwarzenegger este un individ cu calităţi ieşite din comun, aşa cum are un om dintr-un milion de oameni, asta dacă nu cumva e un fenomen complet unic.
„Nu zău?!”, vei spune. „De ce ne spui ceva ce ştim dintotdeauna?” Prin repetiţia obsesivă a unui fapt arhicunoscut, sperăm să atragem atenţia tuturor asupra lucrurilor – aproape imposibile pentru un muritor obişnuit – pe care le făcea Arnold. Chiar şi sportivii avansaţi ar putea experimenta stări de supraantrenament, oboseală cronică sau diverse accidentări, dacă încearcă să imite exact antrenamentele lui Arnold. Acestea fiind spuse, suntem convinşi că oricine ridică greutăţi poate beneficia de pe urma principiilor prezentate de Arnold în acest articol. În afară de cazul în care eşti la un nivel avansat, te sfătuim să nu încerci să-ţi antrenezi bicepşii cu atât de multe seturi, sau atât de intens. Dacă eşti începător sau ai trecut doar de puţin timp de acest nivel, fă două sau trei seturi din programul de masă al lui Arnold, şi vezi ce se întâmplă. Dacă eşti un culturist avansat, şi concurezi, îţi sugerăm să te limitezi la trei din cele cinci superseturi pe care Arnold le făcea înainte de concurs.
Începe calculat, şi ajustează-ţi programul în funcţie de progres!


GHID SUPLIMENTE