Puterea unei gustări – Nucile

Puterea unei gustări - nucile şi toate „rudele” lor au atât de multe beneficii pentru sănătate, încât ar trebui să fii nebun să le ignori. În rândurile de mai jos, expertul DAVID BRAVERMAN, exponentul celei de-a treia generaţie de proprietari ai site-ului Nuts.com, ne oferă adevărul gol-goluţ.

Puterea unei gustări – Nucile, de Ian Cohen

M&F: De ce ar trebui ca persoanele care se antrenează cu greutăţi să consume fructe oleaginoase?
DB: Pentru că reprezintă o sursă excelentă de proteine. Fibrele solubile încetinesc viteza alimentelor prin intestine, ajutând corpul să asimileze mai mulţi macronutrienţi esenţiali. Mineralele, cum ar fi potasiul, previn crampele de după antrenament, iar fierul asigură un aport adecvat de oxigen pentru producerea energiei.
M&F: De ce crezi că oamenii nu le consumă în cantităţi suficiente?
DB: O idee preconcepută care e des întâlnită este aceea că fructele oleaginoase sunt nesănătoase din cauza conţinutului lor ridicat de grăsimi. Deşi e adevărat că pot conţine o cantitate mare de grăsimi, cele mai multe sunt nesaturate, iar corpul are nevoie de acizi graşi esenţiali.
M&F: Cum sunt mai sănătoase? Crude sau coapte?
DB: E o chestiune de preferinţă individuală, deşi ar trebui menţionat faptul că în urma coacerii sau prăjirii vor fi ceva mai bogate în grăsimi şi calorii.

ca nuca-n perete

În ciuda credinţei populare, arahidele nu fac parte din familia fructelor oleaginoase. Sunt de fapt legume care cresc sub pământ.

Top 5

Alege următoarele fructe oleaginoase pentru a-ţi îmbunătăţi sănătatea şi performanţele
1. migdalele – reprezintă cea mai bună sursă de acizi mononesaturaţi, sănătoşi pentru inimă, şi sunt printre fructele oleaginoase cele mai des consumate în America.
2. nucile – au un bogat conţinut nutriţional, inclusiv acid alfalinoleic, un acid gras esenţial omega 3.
3. fisticul – are mai puţine calorii pe porţie decât orice alt fruct oleaginos. O porţie (cca. 30 de grame) înseamnă aproximativ 49 de fructe.
4. caju – aproximativ 75% din acizii graşi nesaturaţi din caju sunt reprezentaţi de acidul oleic, acelaşi tip de grăsime sănătoasă pentru sistemul cardiovascular care se găseşte şi în măsline.
5. nucile pecan – cercetările sugerează că sterolii din nucile pecan pot contribui la scăderea nivelului de colesterol „rău” (LDL) şi ajută la curăţarea arterelor.


GHID SUPLIMENTE